* Is het door u gewenste afleveradres niet of lastig bereikbaar voor een vrachtwagen, dan wordt er een afwijkend afleveradres gekozen. Uiteraard in samenspraak en zo dicht mogelijk bij de gewenste uiteindelijke bestemming.
* Bij bestelling wordt de koper geacht minimaal 2% snij- en breukverlies te calculeren.
Verzending en Levering
Klanttevredenheid is prioriteit nummer 1 bij Veinstone.be en u kunt er dan ook van uitgaan dat wij er alles aan doen om uw online bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Onderstaand vindt u alle informatie over verzending en levering bij Veinstone.be. Vindt u hier geen antwoord op uw vraag, neem dan contact met ons op en wij voorzien u spoedig van een gericht antwoord.
Bezorging of afhalen
U heeft bij Veinstone.be de mogelijkheid om te kiezen voor thuisbezorging van uw bestelling of om uw bestelling gratis af te halen in de showroom van Veinstone in Oudsbergen. Indien u kiest voor afhalen worden er uiteraard geen verzendkosten in rekening gebracht. In verband met de logistiek van onze leveranciers kunnen afhaalorders een langere levertijd hebben, hierover wordt u na uw bestelling geïnformeerd. Indien u kiest voor thuisbezorging wordt er op basis van het gewicht, de omvang, de product samenstelling en de totaalprijs van uw specifieke bestelling de meest geschikte transporteur geselecteerd. De eventuele verzendkosten worden vervolgens binnen het ‘winkelmandje’ berekend en in kaart gebracht.
Altijd persoonlijk contact over uw leverdatum
Veinstone.be plant een bezorgdatum in, die bij uw wensen past. Binnen 1 werkdag na uw online bestelling, neemt een medewerker van Veinstone.be contact met u op. Hierbij kunt u uw bezorgwensen aangeven, waarna een bezorgdatum ingepland wordt. Indien een specifieke bezorgdatum nog niet tot de mogelijkheden behoort, wordt een gerichte levertijdindicatie afgegeven en wordt een specifieke bezorgdatum later met u gemaakt.
Mocht u tijdens uw online bestelling de door u gewenste bezorgdatum reeds aan willen geven, dan kunt u deze benoemen binnen het veld ‘opmerkingen’ tijdens het invullen van de bestelgegevens. Veinstone bezorgt online bestellingen thuis af op werkdagen van maandag tot en met vrijdag. Indien u kiest voor afhalen, is zaterdag ook mogelijk.
Verzendkosten bij Veinstone.be
Verzendkosten naar een afleveradres in Belgie:
Veinstone rekent bij een bestelling van meer dan Euro 999,00 geen verzendkosten. Indien uw totale bestelling minder dan Euro 999,00 bedraagt, zijn er twee staffels met betrekking tot verzendkosten. De betreffende staffel is afhankelijk van uw specifieke bestelling;
- Verzendkosten > 25 Kg: Euro 75,00
- Gratis verzending bij een bestelling van meer dan Euro 999,-.
Verzendkosten naar een afleveradres in Nederland:
Indien uw totale bestelling minder dan Euro 999,00 bedraagt, zijn er twee staffels met betrekking tot verzendkosten. De betreffende staffel is afhankelijk van uw specifieke bestelling;
- Verzendkosten > 25 Kg: Euro 75,00
- Gratis verzending bij een bestelling van meer dan Euro 999,-.
Levertermijn.
Veinstone.be streeft naar het zo snel mogelijk afleveren van uw bestelling. Wij beschikken dan ook over een grote eigen voorraad. Is het door u bestelde producten op voorraad, dan kunnen wij uw bestelling al binnen 1 werkdag thuis bezorgen.
De levertijd van producten die niet op voorraad zijn is afhankelijk van de specifieke producten, en de leveringssnelheid en locatie van de toeleverancier / fabrikant. Binnen Veinstone.be zijn er vier verschillende levertermijn categorieën. Deze zijn gekoppeld zijn aan specifieke producten. Onderstaand vindt u een overzicht.
Levertermijn in het geval van een afleveradres in België en Nederland:
- Voor 12.00 besteld, volgende werkdag in huis (in het geval van Veinstone voorraadproducten).
- Binnen 1 - 3 werkdagen
- Binnen 3 - 5 werkdagen
- Binnen 5 - 9 werkdagen
- Binnen 15 werkdagen
- Binnen 3 tot 4 weken
- Binnen 5 tot 6 weken
- Binnen 8 tot 10 weken
- Binnen 10 tot 15 weken
- Op aanvraag
Wij investeren veel tijd en moeite in het continu monitoren en bijwerken van de levertermijnen op product niveau, echter is het altijd mogelijk dat de daadwerkelijke levertermijn afwijkt. Bijvoorbeeld in het geval van grote bestellingen (die de voorraad overtreffen) en retentie bestellingen. Daarnaast is Veinstone.be in verschillende gevallen afhankelijk van fabrikanten en toeleveranciers.
Indien uw bestelling producten bevat die niet op voorraad zijn en/of is er sprake van een afwijkende levertermijn, dan gaat een medewerker van Veinstone.be dezelfde dag nog voor u aan de slag en ontvangt u binnen 1 werkdag een gerichte levertijdindicatie. Eventueel kan hierbij al direct een bezorgdatum / afhaaldatum ingepland worden.
LET OP: In het geval van een levering naar een afleveradres in Duitsland, dient u rekening te houden met minimaal 1 extra werkdag.
Levertijden
Uw bestelling wordt op werkdagen geleverd, tussen 09:00 en 17:00. U kunt op op de dag van levering, vanaf 09:00, telefonisch contact met ons opnemen, waarbij wij u een tijdspanne van +/- 2 uur aan kunnen geven waarbinnen uw bestelling bezorgd zal worden. Tevens is het mogelijk om de transporteur +/- 30 minuten voor levering telefonisch contact met u op te laten nemen, zodat u hiervan op de hoogte bent. Indien u dit op prijs stelt, vernemen wij dit graag en zorgen wij ervoor dat dit gedaan wordt!
Indien u kiest voor afhalen gelden de openingstijden van Veinstone.be; van 09:00 tot 17:00 op werkdagen.
Leverlocaties.
Locatie bereikbaar voor vrachtwagen (van ong. 18 meter lang).
De meeste online bestellingen bij Veinstone.be worden bezorgd met een vrachtwagen (van ongeveer 18 meter lang). Mocht het door u ingevoerde afleveradres niet / lastig bereikbaar te zijn met een vrachtwagen, kunt u dit tijdens of na uw online bestelling (binnen 1 werkdag na uw online bestelling) melden bij Veinstone.be.
In het geval het door u gewenste afleveradres niet of lastig bereikbaar is voor een vrachtwagen, wordt er een afwijkend afleveradres gekozen waar uw online bestelling gelost wordt. Uiteraard in samenspraak en zo dicht mogelijk bij de gewenste uiteindelijke bestemming.
Blijkt tijdens levering dat het door u ingevoerde afleveradres niet of lastig te bereiken is voor een vrachtwagen, zullen wij per direct telefonisch contact opnemen om een alternatief te bespreken. Geeft deze oproep geen gehoor en/of kan er geen passend alternatief gevonden worden, zal uw online bestelling niet afgeleverd worden en zijn de kosten voor een tweede verzending voor rekening van koper.
Levering wordt enkel gedaan op begane grond.
Uitgangspositie van onze transporteur is altijd om uw bestelling zo dicht mogelijk bij het aangegeven adres te bezorgen. Aangezien uw bestelling veelal op pallets geleverd wordt, die gelost worden met een kooiaap of palletwagen, bepaald de transporteur per specifieke situatie tot in hoeverre dit mogelijk is. De specifieke situatie en het te berijden terrein is hierbij bepalend. Levering vindt enkel plaats op de begane grond en wordt ook niet naar binnen of boven gebracht.
Moet iemand de bestelling persoonlijk in ontvangst nemen?
Indien er niemand op locatie aanwezig is, zal de bestelling op de meest geschikte plek geplaatst worden. Indien u van te voren aangeeft dat er niemand aanwezig is, kunt u alvast de voorkeursplek aangeven, zodat de chauffeur hier rekening mee kan houden. Uiteindelijk zal de chauffeur op eigen inzicht de beste plek kiezen om uw bestelling te plaatsen. Tevens maakt de chauffeur hier een foto van.
Wij verzoeken u om uw bestelling binnen 1 werkdag te controleren en eventuele opmerkingen tijdig aan te leveren per e-mail.
Controleer uw bestelling altijd direct na bezorging.
Wij verzoeken u om uw bestelling na bezorging zo snel mogelijk te controleren, waarbij in ieder geval gecontroleerd moet worden of de bestelling compleet is (of de juiste producten geleverd zijn en of de juiste aantallen geleverd zijn) en of er sprake is van beschadigingen.
Indien er een probleem is m.b.t. de juiste producten en/of de juiste aantallen, kunt u een e-mail sturen naar info@Veinstone.be.Hierbij zullen wij onze uiterste best doen om dit zo snel mogelijk naar behoren op te lossen. In het geval producten geretourneerd dienen te worden, kunt u gebruik maken van onze retour procedures. Indien er sprake is van schade dient u dit binnen 7 dagen na levering schriftelijk te vermelden aan Veinstone.be en kunt u gebruik maken van onze klachtenprocedure.
LET OP: Bij bestelling wordt koper geacht minimaal 2% snij- en breukverlies te aanvaarden.
Veel gestelde vragen over verzending en levering (FAQ).
Kunnen we onze bestelling af komen halen?
Ja, dat is mogelijk. Bij het afronden van uw bestelling kunt u kiezen tussen ‘zelf afhalen’ en ‘thuis bezorgen’. Bij het afhalen kunt u 1-op-1 uitgaan van onze openingstijden.
Wordt ik bij afhalen geholpen met inladen?
Uiteraard, onze medewerkers zijn u graag van dienst! Wij zorgen ervoor dat de bestelling goed verpakt klaarstaat en helpen u graag met het inladen. Ook wanneer u in onze showroom een bestelling plaatst en de producten zijn op voorraad (cash and carry), helpen wij u graag met inladen.
Worden er kosten berekend indien ik kies voor ‘zelf afhalen’?
Nee, indien u kiest voor ‘zelf afhalen’ worden er geen extra kosten in rekening gebracht.
Kan ik betalen bij ‘zelf afhalen’?
Nee wij hebben geen POS toestel.
Kan ik betalen bij bezorging?
Het is niet mogelijk om te betalen bij bezorging. Iedere bestelling dient vóór levering online afgerekend te zijn.
Wat zijn de levertijden?
Levering vindt plaats op maandag tot en met vrijdag, tussen 09.00 en 17.00 uur.
Wat is de levertermijn?
Indien de producten op voorraad zijn en u bestelt voor 12.00 kunnen wij uw bestelling al de volgende werkdag bij u thuis bezorgen. Indien de producten niet op voorraad zijn, kunt u de levertijd van het product met de ‘langste levertijd’ aanhouden als gerichte indicatie. Binnen 1 werkdag ontvangt u van onze medewerkers een gerichte levertijdindicatie en eventueel al een specifieke bezorgdatum.
Worden tegels bij levering naar binnen gedragen?
Nee, de bestelling wordt bij levering niet naar binnen gebracht en dus ook niet naar boven. Levering geschiedt zo dicht mogelijk bij de door u aangewezen plek bij het perceel. Als u in een appartement woont, houdt dat in dat levering zo dicht mogelijk bij de hoofdingang gedaan wordt. De transporteur zal bepalen in hoeverre het mogelijk is om bovenstaande te bewerkstelligen.
Wat moet ik doen als de levering beschadigd of incompleet is aangekomen?
De levering aannemen, een foto maken van de eventuele schade, een aantekening maken op de aflever bon en contact opnemen met Veinstone. Dat kan aan de hand van het retourformulier Wij zullen dan vervolgens contact met u opnemen om dan samen tot de beste oplossing te komen. Ons verzoek is om de bestelling NIET te weigeren bij de transporteur, maar dus aan te nemen. In veel gevallen kunnen we het sneller oplossen zonder dat de bestelling retour gezonden hoeft te worden.
Wat gebeurd er als ik de levering weiger bij de transporteur?
Dan kunnen daar kosten voor in rekening gebracht worden. Als u de levering weigert, dan geeft u in principe het transportbedrijf de opdracht om de volledige bestelling te versturen naar Veinstone. Dat brengt dus niet alleen onnodig extra kosten met zich mee, maar zorgt er ook voor dat het langer kan duren voordat u de bestelling onbeschadigd en compleet heeft. Voor de beste oplossing dient u dan contact op te nemen met Veinstone via het retourformulier.
Waar kan ik de voorraadstatus van een product zien?
Op de productpagina van al onze producten vindt u duidelijk terug of het product op voorraad is en wat de verwachte levertijd van het product is.
Kan ik zelf de leverdatum en de levertijd bepalen?
De leverdatum wordt altijd in samenspraak bepaald. U kunt specifieke wensen aangeven in het opmerkingenveld (tijden het invullen van uw bestelgegevens). De levertijd kunt u niet zelf bepalen. Wel kunt u op de dag van levering, vanaf 08.30, telefonisch contact met ons opnemen, waarbij wij u een tijdspanne van +/- 2 uur aan kunnen geven waarbinnen uw bestelling bezorgd zal worden. Tevens is het mogelijk om de transporteur +/- 30 minuten voor levering telefonisch contact met u op te laten nemen, zodat u hiervan op de hoogte bent.
Kan ik de afgesproken leverdatum wijzigen?
Ja, dat kan tot uiterlijk twee volle werkdagen voor de afgesproken leverdatum. Als wij bijvoorbeeld zijn overeengekomen dat er op vrijdag geleverd gaat worden, dan kunt u tot uiterlijk dinsdagavond de afgesproken leverdatum wijzigen. De woensdag en donderdag tellen dan als twee volle werkdagen. Neem voor het doorgeven van een wijziging contact met ons op.